Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

lördag, augusti 11, 2012

Iaf Google visar sunt förnuft.

Läste hos Rickard Söderberg att en kvällstidning i Göteborg har startat något de kallar "Kötthjälpen" där de ska dela ut kött till Way Out West-besökarna. Jag tar mig för pannan och undrar i mitt stilla sinne om de delar ut sprit utanför IOGT-NTO:s möten. Det är på den nivån om du frågar mig.

Förutom vego-frågan (om vi nu avstår från att slå varandra i huvudet med morötter och fläskkotletter en stund) så tycker jag att det säger lite om vår fixering vid mat vid alla tillfällen. Jag menar, lämna tillbaka sin biljett till en musikfestival pga maten? Jag vet inte, men jag skulle varken vilja ha vare sig Rockstad Falun, Rockweekend eller Sweden Rock ogjorda, och det var inga kulinariska resor.

Jag försökte googla "Kötthjälpen" för att skriva ett surt protestmejl, och detta blev resultatet. Skönt att åtminstone Google försöker tänka vettigt.


6 kommentarer:

Joel Jonsson sa...

Ledningen bakom Way Out West har medvetet undanhållit information om att de enbart ska ha vegetariskt för att de inte vill tappa intäkter på folk som då istället hade valt en annan festival. Vore en sak om de hade hade sagt det tidigt, men att vänta till dagen innan är bara idiotiskt.

Nästa år kanske de kan göra samma sak gällande alkohol, dagen innan festivalen startar berättar de att all form av alkoholförtäring är förbjudet och den som inte har 0 promille får inte komma in.

CrimsonAnna sa...

@Joel-du får gärna berätta vad du grundar dina kommentarer på. Jag tror att det snarare kan finnas en tanke med att vänta, att ruska om lite och få blandkostare att fundera. JAg förstår överhuvudtaget inte denna matfixering, jag trodde Way Out West var en musikfestival.

www.RickardSoderberg.se sa...

Haha, jag ser att Joe/Joel har copy/pastat sitt inlägg på min sida, bara ändrat namnet lite. Fiffigt. Då har man ingen aning om att det är han.

Well... Älskar att tillomed Google tycker det är så urbota dumt med kötthjälp att de inte ens kan ge ett vettigt alternativ...

CrimsonAnna sa...

@Rickard-jag kunde inte hålla med mer. Såg det men har gett honom chansen att ta debatten Tror inte att det kommer.

Queen of Kammebornia sa...

Ibland undrar man. Och du är som vanligt klok. Hur viktigt kan det vara att proppa i sig randomkött? Slå varandra i huvudet med fläskkotletter och morötter, haha! :)

CrimsonAnna sa...

@Queen-jag är uppriktigt förvånad, i mina kretsar (där jag är en av väldigt få vegetarianer) så har inställningen till mat varit "Ja, det är väl bra om vi äter någonting" Men det är kanske annorlunda på stadsfestivaler.

Morot/fläskkotlettsuttryck är min syn på hur kosntruktiv debatten är i sina lägre stunder.