Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, juli 09, 2012

Veckan som var

Gårdagens inlägg får det att låta som att min vecka har varit en dans på rosor men det var snarare så att söndagen var "Lilium inter spinas"-liljan bland törnen. Det har varit tufft med en mormor som varit krasslig (talade dock med henne igår och hon mår bättre), tuffa tider på jobbet (tystnadsplikten förbjuder mig att säga mer) och som lök på laxen hamnade jag själv på akuten med magsmärtor-dock ingen fara med mig. Jag ser det som Universums "wake-up call" att ta hand om mig själv bättre. Så jag tänker behandla förra veckan kungligt-jag vänder blad och går vidare.

Med mig tänker jag ta den springflod av positiv energi som söndagen gav mig och dessa kloka ord från Harmoni i hemmet.

Inga kommentarer: