Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, maj 07, 2012

Upplösta knutar, vänskap och mån-nazis

Har haft en grymt skön helg. Den har bjudit på mycket. Inga stora sensationer, men små goda saker som gör gott.

Jag och Lady Glatem tog en eftermiddag på stan. Vi tog ett par omgångar "Carcassone" (ruskigt roligt sällskapsspel) och Set (ett annat ruskigt roligt sällskapsspel). Jag följde med Lady Glatem till Beyond retro och letade efter en prickig klänning som hon ska ha till en fest. Hade ingen aning om att hon gillar prickigt. Det är kul, för jag gillar henne bättre och bättre ju mer vi umgås. Lärde ju känna henne via hennes man, Do Glatem (som ni klyftiga läsare redan har förstått) men ju mer vi umgås desto mer har vi gemensamt.

En av de bästa saker som hände var att Nystan kom förbi mig hemma. Hon skulle egentligen bara ha lagt mina nycklar i brevinkastet, men jag var hemma tidigare och hon kom senare än beräknat, så jag bjöd in henne. Hade dessutom precis satt på en kanna te så vi drack varsin kopp. Det har varit lite grus i maskineriet mellan oss, men denna lilla testunden löste knutarna likt Alexander den Store löste den gordiska.

På söndagen var jag och Hagbard på bio och såg "Iron Sky". Underbar finsk film med kärv humor och glimten i ögat. Dessutom en film som delvis finansierats och lyfts fram av sina fans. Sådant gillar jag:)

Fans%20gav%20filmprojektet%20Iron%20sky%20sju%20miljoner

2 kommentarer:

Gbgmamman sa...

Kul när man hittar nån som man upptäcker positiva sidor hos allteftersom tiden går. En varaktig vänskap kanske? :D

CrimsonAnna sa...

Gbgmamman: Eftersom både hon och hennes man alltid välkommnar mig med öppna armar så ska det nog till något exceptionellt för att det inte skulle bli så. Det fina är att de också funkar med mina övriga vänner.