Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

onsdag, april 04, 2012

I have a right, Carolus Rex

Nu börjar de nya singlarna poppa upp som vårskott. Sabaton har släppt sin nya singel "Carolus Rex" på Spotify och Youtube. Samtidigt har Sonata Arctica visat omslaget på sin första singel "I have a right" och meddelat datumet 18 april som releasedatum för singel. Ser ni den dolda ordvitsen i omslaget?










4 kommentarer:

Wånkan sa...

När Sabaton var med på bandit i tisdags spelade dom först den svenska versionen och sen den engelska.
När man hör den svenska så blir man först lite frågande om vilket språk dom sjunger på eftersom man är mest van att höra soundet på engelska. Men jag tycker den gör sig riktigt bra på svenska och ser fram emot att få jämföra hela albumet mellan språken.

Glad Påsk!

CrimsonAnna sa...

@Wånkan-jag kan hålla med dig. Det tar lite tid att vänja sig men jag börjar nästan tycka att den svenska är bättre.

Anonym sa...

Ja första gången kändes det helskumt på svenska, men den växer för varje lyssning!

CrimsonAnna sa...

@Anonym: Jag håller med dig. Med tanken på ämnet känns texten lite starkare på svenska.