Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, oktober 24, 2011

Sweden Rock Bandsläpp

Medan de vanliga dödliga förebereder som bäst för allhelgona och/eller halloween, och möjligen har börjat skänka julen en tanke, så släpper Sweden Rock Festival både biljetter och sitt första bandsläpp. Följande band kommer alltså till Norjes "fields of gold" nästa år


Positivt är att det ser ut att bli en roligare blandning i år, att döma av de första banden (de har redan fler power metal-band än förra året) och att Mötley alltid borgar för partystämning-till och mer på ett lerigt och regnigt Sonisphere. Nu har jag ju redan sett både Mötley Crüe och Dimmu Borgir, så det är inga band jag kommer att springa benen av mig för att få tag i en biljett. Jag ser dock med spänning fram emot vad mer som kommer (Tarot! Snälla! Tarot!)

Vad tycker ni läsare om första bandsläppet?


*Bild från http://www.swedenrock.com

4 kommentarer:

Wånkan sa...

Inget ännu som får mig att rusa efter biljett men hoppas på några höjdare så det blir en given resa ner nästa år!

CrimsonAnna sa...

Förstår hur du tänker, Wånkan. Förra året var det Joan Jett som fick biljettköpar-nerven att börja rycka.

Cecilia sa...

Gamma Ray är det band jag helst hade sett av dem där. Mötley Crüe såg jag halvt som halvt på Sonisphere förra året, men de är inte något favorit band. Fast jag tar studenten mitt under Sweden Rock så blir inget för min del ändå. :/

CrimsonAnna sa...

Cecilia: Jag hade gärna sett både Gamma Ray och Edguy. Du väljer klokt som väljer studenten. Det är ett fantastiskt roligt tillfälle som inte kommer tillbaka. Och det finns ju festivaler senare på sommaren.