Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

fredag, april 02, 2010

Påskro

Jag överlevde Blåkulla-färden och är tillbaka. Har jobbat sista dagen för denna vecka och kan nu njuta av påskledighet. Känner mig mer i balans och med kontroll på saker än jag gjort hittills denna vår.De godisfria påskäggen till mina kusiner är förberedda. Valde att göra det i år av två skäl
  1. Jag tycker det ligger så mycket dubbelmoral i påskgodis-seden. Först ger man barn så mycket godis att det står ur öronen på dem, sedan tjatar man "ät inte för mycket.
  2. Jag har dålig koll på deras godissmak och när jag själv var i deras ålder tyckte jag det var tristare att få halvgott eller äckligt godis än att inte få godis alls.

Istället har jag fyllt ett ägg med rött te (som yngsta tjejen älskar) och ett nagellack i hennes favoritfärg och äldsta tjejen, som tränar mycket, får duschcreme och bodylotion i reseförpackning och nagellack. Det blir nog bra. Har också inhandlat det jag kommer bidra med i påskmiddagen delar av min släkt ska ha imorgon. Detaljer om det kan ni se i Metalmaten: Påskens mat. Har också fått mejl att min älskling landat säkert i London.

1 kommentar:

Frida M sa...

Låter som fantastiska påskägg som jag också skulle ha blivit jätteglad över att få. Mycket bättre än godis!