Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

onsdag, november 25, 2009

Cans live

Idag tog jag en paus från min vardag och åkte till Kista Galleria för att lyssna på musik. Gallerian har blivit 25% större och firade detta med att bjuda på gratis konsert med Robert Wells och gäster från Körslaget bl.a Joacim Cans. Det var hög klass på samtliga medverkande. När Roger Pontare sjöng "You raise me up" fick jag ståpäls. Publiken såg inte som hårdrockare så jag är positivt överraskad att "Hearts on fire" framkallade den högsta allsången. Fick dessutom höra Joacim och Roger Pontare sjunga duett i "När vindarna viskar mitt namn" . Mig veterligen har den inte gjorts sedan 2006. Coolt att vara där. Organisatoriskt dock ingen höjdare-scenen stod mitt i en passage och människor hade svårt att passera förbi (lite som att ge Kista galleria en förträngning på kroppspulsådern) men som helhet kul-det var en speciell känsla att se sin favoritartist i en för mig ganska vardaglig miljö.

1 kommentar:

Vapensyster sa...

Himla synd man inte kunde vart där... :( Kul iaf oo höra du njöt av framträdandet! :D *three thumbs up for Cans- holy be thy name*