Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

torsdag, februari 19, 2009

Hallowed be my name

Gick upp klockan 6 fullt frivilligt idag eftersom Hammerfall var med i Nyhetsmorgon. Hann dessutom vara ruskigt effektiv mellan inslagen på morgonen. Hann både sortera tvätt och laga matlåda. Jag muttrade för några dagar sedan att jag missade aftonbladets chat med Joacim Cans men jag fick igen med råge idag. Fick med två frågor i chatten och Oscar Dronjak läste t.o.m upp en av mina frågor i Tv (tyvärr lade inte fyran upp den delen på nätet men jag spelade in det). Han citerade också dikten ångest av Per Lagerkvist. Har tack vare detta varit på gott humör hela dagen-min åsikt om "No Sacrifice, no victory" följer när jag kommit ner på marken igen;D

I övrigt så är jag halvförkyld medan katterna mår okej.
Några högtidsdagar att komma ihåg idag:
Globen fyller 20 år-jag kommer ihåg när den byggdes. Kan vi inte återlansera den goda glassen som kom då?
Jakob Samuel-sångare i The Poodles-fyller fyrtio år. Grattis Jakob. Fortsätt vara den sköna människan du är. Metal-världen behöver karlar som du.
Joacim Cans fyller 39 (ja, jag kom ihåg att gratta honom).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gösta Nilsson i Helsingborg fyller 95 idag och för 13 år sedan på dagen minns jag att jag fick en snöboll i huvudet på rasten.

Grattis till oss? :):):)

Låter som att du hade en schysst morgon.

Anonym sa...

Vad frågade du dem då?

Anonym sa...

Nu har jag äntligen fattat hur man kommenterar på blogspot. Halleluja!

haha, snacka om att vara besatt. Gå upp i ottan för Hammerfall =)

Anonym sa...

jadu, depend 109 är inte det lättaste. jag hittade mina två i fyndlådan på lindex i julas. Nu har jag vart och frågat både på Åhléns, kicks och lindex om de har några gamla kvar som ligger i någon låda. Men de hade ingen 109 av Depend. Så mitt råd är väl att fråga butikerna med Depend om de har kvar något lack från gamla kollektioner. Då kan du kanske hitta. Hittar du någon köp gärna på dig alla de har, jag behöver fler :P lycka till!