Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

onsdag, november 12, 2008

Paint it black

Hittade en inredningsartikel på Aftonbladet som jag fastnade för. Skulle gå in i Kickis svarta hus, njuta av inredningen och ta en fika. Hade tagit eget te (Finest Black såklart) och bara njutit. Klicka på länken, kika in på bildspelet och njut av det köket. Kicki talar så sant när hon säger att man möblerar för sin egen skull-inte för grannen. Jag lyfter också på hatten för hennes grannar som lät henne måla sitt ljusblå hus svart (från snyggt till snyggt imo). 10 av 10 från mig.

Nu planerar inte jag att svärta hela min lägenhet men halva badrumsväggen och mitt hallgolv ska bli svart som jag ser det i dagsläget. Har fått många kommentarer vad gäller mitt stålblå kök och mina planer "det blir mörkt"m.m. Jag gillar dock lite mörkare färger för det blir en mer ombonad känsla. Helvita inredningar gör mig nervös för det finns inget som ankrar. Känner mig väldigt osvensk på den punkten.

Svart blir det iaf i min adventsstake i år för ljusen blir svarta. Ni som inte känner mig känner in till detta men jag väljer olika färger i ljusstaken varje år. I år blir det svarta lackljus. Själva staken är helt i mörkgrönt glas och i form av en gran.

Som musik blir det Hammerfall-"Take the black"

6 kommentarer:

Gbgmamman sa...

Snyggt med svart tycker jag. Svart badkar var ju hur häftigt som helst. Själv har jag just ett helvitt kök...inte direkt upphetsande, men ska väl tapetsera väggarna nån gång i framtiden, men det kommer när det kommer. Har förresten gjort ett omdöme om din soppa på min blogg. ;P Där ser du min jättevita kök också, eller iallafall lite av det. Ha det!

Anonym sa...

Mina tapeter är svarta med löv i guld o grönt. Faktiskt inköpta på IKEA!!! för ca 15 år sedan. Är lite less nu men orkar inte tapetsera om, kan inte sånt heller. Men jag trivs med mörkt, kan inte sova annars (jag har bara ett rum)

Hannele på Hisingen sa...

Fräckt. Jag är inne i min rosa period, men jag gillar mitt svarta vitrinskåp, lite svart julpynt är spännande.

Anonym sa...

Va kul att få höra hur din adventsljusstake kommer att se ut. Det låter som att den kommer bli jättefin! Visa gärna bild, för jag vill gärna se den. Trevlig helg!

Gbgmamman sa...

Vissa saker känner man bara att man inte gillar. Ibland vet man inte varför, men detta med voodoo-dockor i snäll tappning kände jag inte alls för. Så kan det vara ibland bara. :D

Det Mörka Hotet sa...

Min kusin har en granne vars hus är svartmålad: kanonsnyggt med stilfulla detaljer!