Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

fredag, maj 16, 2008

Värt att vänta på!

Fick till slut se Hammerfall framföra "Youth gone wild" och satan i gatan vad bra det var! Det är en fantastisk låt* och det var kul att se grabbarna igen. Enda jag har att gnissla över är att programledaren och Joacim Cans inte ens nämnde att Pontus Norgren kommit in i bandet. Så jag får väl säga det istället: Välkommen Pontus, det här blir bra.

Förövrigt är det intressant hur Cans vinst i "Körslaget" påverkat medias sätt att skriva. Hammerfall har tydligen bytt namn till "Cans band". Känns ju lite trist om Hammerfall reduceras till "Joacim Cans och så kompgubbarna" men jag hoppas att det var ett tillfälligt olycksfall i arbetet.

*Har ett festligt minne som jag måste berätta. Jag var och handlade i min lokala Hemköp och hade på mig Hammerfall-tröja och pannband. En av killarna i personalen går förbi kollar på mig och börjar vissla "Youth gone wild". Tror det var en av de första gånger jag verkligen kände mig som en hårdrockare.

Inga kommentarer: